Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

RABOBANK

866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
andre68
3
"Banken liggen onder vuur van consumentenorganisaties en van de NMa omdat ze de rente te hoog zouden houden"

Banken liggen helemaal niet onder vuur. Ze worden uit de wind gehouden door hun holmaat-vriendjes bij toezichthouders en overheid.

Overheden en toezichthouders maken zich drukker om non-issues als een paar te late treinen (gaan ze een week lopen ouwenelen met eerste en tweede kamer over semi-ambtenarenclubje Pro-rail). Of ze maken zich druk over hoe zuur de mayonaisse mag zijn in de diverse lidstaten van de EU.

Allemaal flauwekul fopsteen discussies om het volk zoet te houden en onwetend te houden m.b.t. de schandelijke waarheid. En die is dat we in een schijndemocratie leven en dat de werkelijke macht ligt bij banken en verzekeraars. En dat die ons behandelen en leegmelken als willoos dom premievee.

izdp
0
Wel wel andre, je bent voor mij vaak te ongenuanceerd, maar los van je verwoording sla je nu toch wel de spijker op zijn kop.
In dat opzicht is de staat voor zijn volk een waardeloze investeerder.
Maar ja, als je geen kennis hebt kan je die ook niet uitdragen.
[verwijderd]
0
Kom op zeurpieten. Niet zo afgeven op de overheid. Wees blij dat we er eentje hebben. Die zorgt voor ons natje en droogje. Die ons begeleidt van wieg tot graf. Die ervoor zorgt dat er goed onderwijs is, een goede volksgezondheid, voldoende werkgelegenheid, hypotheekrenteaftrek, aow, kinderopvang, tolerantie in de samenleving, poldermodel, goede infrastructuur.......en zo kan ik nog veel opnoemen.

Stel je eens voor dat ons land bestuurd zou worden door zulke somberdenkers, klagers, miauwers en mensen die iedereen de schuld geven maar het eigen onvermogen buiten beschouwinglaten.

Wees een vent en neem deel in de politiek. Laat van je horen. En help Nederland besturen.

Wees eerlijk...we hebben het toch prima voor elkaar ?

fijne avond nog
winckie
izdp
2
Ik laat me toch horen en onderbouw en acht dit platform me niet te min.
Mijn ervaring met de politiek is niet best en Don Quichotte vertelt me dat het niet wijs is om tegen windmolens te vechten.
Goed onderwijs klopt niet, goede volksgezondheid is aan het aftakelen, hra een mooi voorbeeld van verstarring en de rijksten rijker later worden op kosten van minder rijken, aow takelt af, kinderopvangdossier een lachertje van de 1e orde, tolerantie is steeds verder te zoeken, poldermodel is afgezworen door dit kabinet, infrastructuur is hopeloos belemmerd.

Wees eerlijk, we hebben het waardeloos voor elkaar met een crisis die geen crisis is geworden voor de consument, maar dankzij onze overheid alsnog ons laat voelen.
[verwijderd]
0
Ik heb met je te doen. Ik vind Nedrland een fantastisch land. Wat moeten wedoen om het ook jou naar de zin te maken ?
izdp
0
Oh winckie begrijp me goed. Ik vind nl ook fantastisch.
Alleen zie ik een enorme verwording en een enorme teloorgang die niet zou hoeven. Ik mis rentmeesterschap en hoor vooral gebralde dagen voorbij komen.
[verwijderd]
0
Ok izdp, wellicht dat we enige consensus hebben. War zijn volgens jou de oorzaken van de verwording en het gebral ?
izdp
0
Oei lastige vraag. Bijna de hamvraag te noemen. Of wellicht moet ik bijna laten vallen.
De valkuil van oorzaak en gevolg is hierbij een ernstige klip om te nemen.
Cohesie is wel een sleutelwoord, maar zegt nog niets over de oorzaak en/of gevolg.
Mijn vermoeden is dat er teveel een denken is vanuit het eigen centrum en het ontberen van kennis daarbuiten en zelfs die kennis niet eens willen opnemen.
De verkeerde kant van de voc-mentaliteit herken ik dan als overheersend.
Maar ik erken onmiddelijk dat dit een vrij onbeholpen stamelend antwoord is op een vraag die ik aldus van waarde voorzie als hamvraag.
andre68
0
"Ik heb met je te doen. Ik vind Nedrland een fantastisch land. Wat moeten wedoen om het ook jou naar de zin te maken ?"

Iedereen heeft i.d.d. zijn natje en droogje in dit land. Qua welvaart in de bovenste regionen in de wereld. Maar dat wil nog niet zeggen dat we ons moeten neerleggen bij de misstanden in het financiële systeem. Juist die misstanden zijn op termijn een bedreiging voor onze welvaart.

Het gewoeker van banken, verzekeraars en pensioenfondsen. De bedenkelijke (semi) corrupte betrekkingen tussen deze bedrijven en de overheid. Sommigen noemen dit "een ijzersterke lobby". De schadelijke "greep" van deze sectoren op de maatschappij. Hun dubieuze werkwijzen en het ondermijnende effect daarvan op het vertrouwen van de bevolking.

Maar verder mogen we natuurlijk niet klagen.
[verwijderd]
0
quote:

izdp schreef op 7 januari 2011 23:33:

Ik laat me toch horen en onderbouw en acht dit platform me niet te min.
Mijn ervaring met de politiek is niet best en Don Quichotte vertelt me dat het niet wijs is om tegen windmolens te vechten.
Goed onderwijs klopt niet, goede volksgezondheid is aan het aftakelen, hra een mooi voorbeeld van verstarring en de rijksten rijker later worden op kosten van minder rijken, aow takelt af, kinderopvangdossier een lachertje van de 1e orde, tolerantie is steeds verder te zoeken, poldermodel is afgezworen door dit kabinet, infrastructuur is hopeloos belemmerd.

Wees eerlijk, we hebben het waardeloos voor elkaar met een crisis die geen crisis is geworden voor de consument, maar dankzij onze overheid alsnog ons laat voelen.

En ondanks die voortgaande achteruitgang op vele fronten is het afgelopen jaar de staatschuld geexplodeerd.
Kortom diegenen die nu nog niet begrepen hebben dat het in de toekomst veel minder zal gaan met Nederland en de welvaart van haar burgers, mogen gerust verder in hun sprookjeswereld.
En dan heb ik het nog niet eens over te verwachten sterk aantrekkende inflatie en rente, wat onmogelijk in de salarissen gecompenseerd kan gaan worden.
Er gaat het komende decennium een verarming op breed front plaatsvinden. Ik vind dat heel erg (en vooral het gevolg van paars wanbeleid), maar het gaat wél gebeuren.
izdp
0
Je quote mij, maar ik steun je verdere betoog niet. Totaal niet eigenlijk.
Om de zgn explosie van de staatsschuld, om je sprookjeswereld, om al je niet onderbouwde zekere toekomstbeweringen.
Vooral omdat we een stem hebben in nl.

Ik ben bv heel benieuwd of mevr. Sap kan luisteren en de stem zijn waarde weer geeft.
Zo komen er telkens weer zaken langs die de loop kunnen bijstellen om het positiever te laten uitkomen dan gedacht.
Geert Mak moet daar ook nog aan wennen :-)

[verwijderd]
0
mwahahahahah.... alle landen komen nog aan de beurt... over 5 jaar is duitsland het enige land dat niet aan het infuus van het imf hangt...
[verwijderd]
0
quote:

arjan k schreef op 16 januari 2011 11:54:

mwahahahahah.... alle landen komen nog aan de beurt... over 5 jaar is duitsland het enige land dat niet aan het infuus van het imf hangt...

Verklaar het eens nader!

Als jou exportlanden gedoemd zijn,Dan loop jou financiële verplichtingen ook vertragingen op.

Dat weer vertaald word in toename Nationale schuld

Een ding ben ik het met jou eens Duitsland is niet te redden als het omvalt.

Daarom is waarschijnlijk een "Burger"oorlog in het vooruit schiet dan ook onvermijdelijk.

Denk aan 1935 de geschiedenis herhaalt zich.

[verwijderd]
0
eerst gaan ze het reddingsfonds vergroten, japan wil ook mee doen... vervolgens moet portugal gered worden, daarna spanje.... daarna italie, vervolgens belgie dan is frankrijk aan de beurt.... duitsland gaat koste wat het kost door met de euro, enz.
voda
0
Rabobank gaat meer internetbanken opzetten
28 januari 2011, 15:32 | ANP
UTRECHT (AFN) - Rabobank gaat nieuwe internetspaarbanken opzetten in andere Europese landen. Een woordvoerder van de bank bevestigde uitspraken hierover van bestuursvoorzitter Piet Moerland.

Moerland zei vrijdag tegen persbureau Reuters dat de plannen voor de uitbreiding zijn afgerond en dat de uitvoering op korte termijn ter hand zal worden genomen. De bank wil in de eurozone maximaal 25 miljard euro aan spaargeld ophalen.

De topman zou Frankrijk en Duitsland hebben genoemd als nieuwe landen waarop Rabo zich richt. De woordvoerder zei echter dat het besluit hierover nog niet is genomen. Deze beslissing staat voor dit jaar op de agenda.

De bank heeft het vorige decennium onder de naam Rabo Direct in verschillende landen internetbanken opgezet. In de eurozone is Rabo zo al actief in België en Ierland. Buiten Europa heeft Rabo ook internetspaarbanken in Australië en Nieuw-Zeeland.

[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

arjan kr schreef op 28 januari 2011 18:27:

rabobank word ing 2 ??
Hopelijk niet, al zie ik binnen de Rabobank ook ontwikkelingen die neigen naar grootheidswaanzin. Een verschil is wel dat ING de spaartegoeden in Amerikaanse effecten MOEST beleggen, dat speelt hier niet bij. Het hoeft niet in bijvoorbeeld Franse staatobligaties te worden belegd.

Rabobank is een gezonde, sterke partij, hopelijk blijft dat zo.
866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
874,18  -7,09  -0,80%  31 okt
 Germany40^ 19.081,70 +0,02%
 BEL 20 4.214,05 -0,37%
 EURO50 4.831,38 -0,96%
 US30^ 41.779,40 0,00%
 Nasd100^ 19.912,00 0,00%
 US500^ 5.705,75 0,00%
 Japan225^ 38.355,10 0,00%
 Gold spot 2.746,66 +0,02%