Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Groter verlies voor Plug Power

Lees over dit aandeel ook

  1. dec '22 Nikola en Plug werken samen waterstofeconomie 1
  2. jun '21 Plug Power boekt meer omzet 5

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 november 2023 14:24
    quote:

    eric schreef op 10 november 2023 14:12:

    blijft natuurlijk op[ lange termijn wel een interesant aandeel. Je moet je wel afvragen of dat bij de adviezen eerder hier op iex niet gezegd had moeten worden en het risico van groot operationeel verlies. Want dat was van te voren wel bekend
    Dit bedrijf gaat failliet, dankzij een waardeloos management, dat stinkend rijk geworden is door domme aandeelhouders, die maar geld blijven storten.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 10 november 2023 14:45
    Waterstof: Toyota geeft de flop van de Mirai toe

    Het is geen geheim dat personenwagens op waterstof heel slecht verkopen. En niet alleen in België, dit is een wereldwijd fenomeen. In zekere zin is dit te verwachten, aangezien er slechts twee modellen op de markt zijn: de Hyundai Nexo en de Toyota Mirai. Natuurlijk zijn er al wagenparkbeheerders die ze gebruiken (taxi’s bijvoorbeeld), maar dat zijn er nog maar heel weinig. En we spreken niet over de particuliere kopers, want die zijn er bijna niet.

    Deze situatie is ook erkend door de fabrikanten van waterstofauto’s zelf. In een interview met onze Britse collega’s van Autocar erkende Hiroki Nakajima, technisch manager bij Toyota, het falen van de Mirai. Hij verklaarde over waterstoftechnologie dat “we het hebben geprobeerd met de Mirai, maar het was geen groot succes”.
  3. Kees 1938 10 november 2023 15:54
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 10 november 2023 14:45:

    Waterstof: Toyota geeft de flop van de Mirai toe

    Het is geen geheim dat personenwagens op waterstof heel slecht verkopen. En niet alleen in België, dit is een wereldwijd fenomeen. In zekere zin is dit te verwachten, aangezien er slechts twee modellen op de markt zijn: de Hyundai Nexo en de Toyota Mirai. Natuurlijk zijn er al wagenparkbeheerders die ze gebruiken (taxi’s bijvoorbeeld), maar dat zijn er nog maar heel weinig. En we spreken niet over de particuliere kopers, want die zijn er bijna niet.

    Deze situatie is ook erkend door de fabrikanten van waterstofauto’s zelf. In een interview met onze Britse collega’s van Autocar erkende Hiroki Nakajima, technisch manager bij Toyota, het falen van de Mirai. Hij verklaarde over waterstoftechnologie dat “we het hebben geprobeerd met de Mirai, maar het was geen groot succes”.
    Soms ben je ook te vroeg op de markt met je produkt. De waterstofeconomie moet nog beginnen. Er zijn momenteel een handjevol elektrische auto's in ons land en nagenoeg geen waterstofauto's. Maar je kunt je afvragen waarom je een waterstofauto zou gaan kopen als je nergens waterstof kan tanken, maar wel benzine en diesel. Maar naarmate er door overheden meer druk gelegd zal worden om je brandstof auto van de hand te doen zal daar mogelijk verandering in komen. Ik ben al door de overheid uit mijn dieselauto gezet. Tegenwoordig rijd ik op lpg, maar als ik daar ook uit gejaagd ga worden dan wil ik het liefst een waterstofauto en liever geen elektrische, maar geen haar op mijn hoofd dat ik die nu ga kopen, want zonder tankstation heb ik er verder niet zoveel aan.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 november 2023 16:06
    quote:

    Kees 1938 schreef op 10 november 2023 15:54:

    [...]

    Soms ben je ook te vroeg op de markt met je produkt. De waterstofeconomie moet nog beginnen. Er zijn momenteel een handjevol elektrische auto's in ons land en nagenoeg geen waterstofauto's. Maar je kunt je afvragen waarom je een waterstofauto zou gaan kopen als je nergens waterstof kan tanken, maar wel benzine en diesel. Maar naarmate er door overheden meer druk gelegd zal worden om je brandstof auto van de hand te doen zal daar mogelijk verandering in komen. Ik ben al door de overheid uit mijn dieselauto gezet. Tegenwoordig rijd ik op lpg, maar als ik daar ook uit gejaagd ga worden dan wil ik het liefst een waterstofauto en liever geen elektrische, maar geen haar op mijn hoofd dat ik die nu ga kopen, want zonder tankstation heb ik er verder niet zoveel aan.
    Blijkbaar weet je niet dat waterstofauto's ca 5x zo duur zijn als auto's op benzine.

    Een vrachtauto op waterstof kost ca 7 ton.
  5. Kees 1938 10 november 2023 16:20
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 november 2023 16:06:

    [...]

    Blijkbaar weet je niet dat waterstofauto's ca 5x zo duur zijn als auto's op benzine.

    Een vrachtauto op waterstof kost ca 7 ton.
    Die Mirai kost € 70.000,-. Da's inderdaad een stuk duurder dan mij LPG wagentje.

    Als je puur naar de prijs kijkt dan kun je inderdaad beter gewoon op benzine op gas blijven rijden en dat doet ook bijna iedereen. Het is de vraag of de overheid je gaat dwingen om uit je brandstofauto te gaan en tot nu toe lijkt de overheid dat wel van plan te zijn. Of ze het ook echt gaan doen dat is een 2e, maar ze dreigen er wel mee. Als ik en de rest van Nederland uit hun brandstofstofauto worden gezet dan moet je toch een alternatief hebben. En met alle nadelen die aan zo'n elektrische auto kleven kies ik toch liever voor een waterstofauto. Maar dan moet er wel een tankstation zijn, want anders heb ik er niets aan.

    Met mijn dieselauto kreeg ik een aantal boetes, alweer ruim 5 jaar geleden, omdat ik zonder dat ik het wist in een milieuzone reed. Zo beginnen ze subtiel uit je brandstofauto te werken.

    En die waterstofauto's worden vanzelf goedkoper als ze in de massa worden geproduceerd. En ook als de brandstof een stuk duurder is dan de elektrische variant dan ga ik toch liever voor een waterstofauto. Waterstof kost een tientje per kilo en je schijnt er 100 kilometer mee te kunnen rijden. Da's een duppie per kilometer. Da's momenteel wel erg belastingvriendelijk, maar ook als het 2 duppies per kilometer wordt dan blijf ik toch liever op de waterstof rijden.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

PLUG POWER INC.

2,250 26 apr
+0,089 +4,12%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links