Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Regering Rutte IV: wordt dit een succes of een ramp?

26.158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 1304 1305 1306 1307 1308 » | Laatste
rationeel
1
Gokker,

Je vraagt oa naar KAT.

Hij was er inderdaad een tijd geleden van overtuigd dat er wat vreemde snuiters rondliepen in de hogere regionen van de rechterlijke macht.

Ik vond de toemalige aanteigingen wel aandacht waard.
rationeel
1
quote:

gokker schreef op 19 mei 2022 13:41:

[...]

80% van de buitenlandse studenten komt uit de EU, een kwart daarvan uit Duitsland.
longreads.cbs.nl/europese-meetlat-201...

........
Het omgekeerde is natuurlijk ook het geval.

Nederlandse studenten en afgestudeerden die naar het buitenland vertrekken, voor aanvullend onderwijs.

Soms krijgen cum laude afgestudeerden een Nederlandse som geld, en een buitenlandse gratis studie en kost en inwoning op een campus.

De kennismaking met bijvoorbeeld het Amerikaanse hoger onderwijs kan wel een eyeopener zijn........Hard werken.....:) Individuele aandacht:)
[verwijderd]
0
quote:

rationeel schreef op 19 mei 2022 14:21:

Gokker,

Je vraagt oa naar KAT.

Hij was er inderdaad een tijd geleden van overtuigd dat er wat vreemde snuiters rondliepen in de hogere regionen van de rechterlijke macht.

Ik vond de toemalige aanteigingen wel aandacht waard.
Redactie Trouw7 september 2021, 14:56

Het voorarrest van complotdenker Joost Knevel is met negentig dagen verlengd. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Den Haag bepaald.

Knevel werd maandag 23 augustus door Spanje overgeleverd aan Nederland, ruim tien dagen na zijn arrestatie op grond van een Europees aanhoudingsbevel. Het OM verdenkt hem van opruiing en bedreiging gericht tegen demissionair premier Mark Rutte en Jaap van Dissel van het RIVM en van smaad en laster jegens Van Dissel en een huisarts uit Bodegraven.

Samen met Micha Kat en Wouter Raatgever maakte Knevel onder meer opruiende en bedreigende internetuitzendingen over vermeende pedonetwerken en rituele kindermoorden in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk. Knevel veroorzaakte daarmee grote onrust in zijn voormalige woonplaats. In de gemeente geldt nog steeds een noodverordening voor de begraafplaats Vredehof waar aanhangers van complottheorieën samenkwamen.

Raatgever is eind juni veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf, waarvan drie voorwaardelijk, voor het verspreiden van de opruiende en bedreigende filmpjes. Kat werd in juli aangehouden in Noord-Ierland en is in afwachting van zijn uitlevering naar Nederland. Zijn volgende zitting in Noord-Ierland is op 17 september.
JP Samosa
1
Ik lees dat er dus echt een debat over de sms’jes van Rutte gaande is.
Het lijkt er dus op de veel kamerleden het liefst Alle sms’jes en e-mails aan wie dan ook gericht permanent realtime willen lezen.
Gaat niet gebeuren met zoveel boter op t hoofd van kamerleden. Maar goed, de kijvende wijven, Lilian,Esther & co kunnen weer op herhaling ( geeuw).

Klaver ook hypocriet met z’n tiktok clipje……
Beursgoeroe
2
quote:

JP Samosa schreef op 19 mei 2022 15:04:

Ik lees dat er dus echt een debat over de sms’jes van Rutte gaande is.
Het lijkt er dus op de veel kamerleden het liefst Alle sms’jes en e-mails aan wie dan ook gericht permanent realtime willen lezen.
Gaat niet gebeuren met zoveel boter op t hoofd van kamerleden. Maar goed, de kijvende wijven, Lilian,Esther & co kunnen weer op herhaling ( geeuw).

Klaver ook hypocriet met z’n tiktok clipje……
ze zijn echt gestoord in Den Haag, hoe bedenk je het ............. en maar afleidingsmanouvres verzinnen .......... ipv in eigen vlees te snijden en het ambtenarenapparaat in te krimpen ..............nee, dat is niet de bedoeling ............verhogen we toch gewoon de belastingen .... een groot uitdijend Gezwel ............waar de burger erg veel last van heeft ......... en dat nog steeds erger aan het worden is...........
Dirk de Dijker
1
quote:

JP Samosa schreef op 19 mei 2022 15:04:

Ik lees dat er dus echt een debat over de sms’jes van Rutte gaande is.
Het lijkt er dus op de veel kamerleden het liefst Alle sms’jes en e-mails aan wie dan ook gericht permanent realtime willen lezen.
Gaat niet gebeuren met zoveel boter op t hoofd van kamerleden. Maar goed, de kijvende wijven, Lilian,Esther & co kunnen weer op herhaling ( geeuw).

Klaver ook hypocriet met z’n tiktok clipje……
Inderdaad echt niet te geloven. Alsof een premier niks beters te doen heeft.
Maar ja, er zijn een aantal pleefiguren die zich graag een hoofdrol toe-eigenen in dit treurspel.

Hoe ik ook mijn best doe, ik zie een SMS-je toch niet als een 'document, in welke vorm dan ook'.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

ffff schreef op 18 mei 2022 10:51:

...
Ik ben een overtuigde tegenstander van iedere vorm van referenda.
Ik beschouw referenda vormen van bestuur die nog eens bovenop democratische verkiezingen komen.

In mijn ogen hebben we al meer dan genoeg verkiezingen en moeten " onze" verkozenen het dan samen maar uitvechten/ tot een compromis/ tot een beleid komen.

Referenda verstoren enorm deze democratie, die in mijn ogen toch al zulke tekortkomingen kent.

Bij referenda kun je er gif op innemen dat steeds vervelende. lastige, dure maatregelen die een verantwoordelijke regering, jammer genoeg aan zijn bevolking dient op te leggen, weggestemd gaan worden.
Het is een gemakszuchtige manier van meebesturen onder het motto: Na mij de zondsvloed, maar voorlopig geen lastige maatregelen.

Steekproeven die media onder de bevolking nemen is al heel mooi genoeg. Fijn om hele krantenartikelen mee te vullen, maar als je blieft geen politieke gevolgen. Regeringen zijn er om te regeren en niet om voortdurend lastig gevallen te worden.
Onzinnige of onnodig verstorende referenda kan je voorkomen door in een referendumwet beperkende voorwaarden op te nemen. Zo kan je ook te 'makkelijke' of populistische onderwerpen vermijden, bijv. door belastingtarieven sec niet referendabel te laten zijn.

Verder blijkt het volk in brede zin toch vaak verstandiger te zijn dan we op voorhand vrezen, zie ook de uitstekende post van win some om 12.13 gisteren, of de diverse posts van Ronald Engels over de referenda in Zwitserland.
Beperktedijkbewaking
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 mei 2022 12:00:

[...]
Verreweg de meeste mensen hebben totaal geen behoefte aan referenda.

2 of 3 keer stemmen in 4 jaar is met veel moeite haalbaar.
Je zit er helemaal naast. De meerderheid van de bevolking is vóór een referendum, zie de bijlage.
Deze bijlage is afkomstig uit: Burgerperspectieven 2016 | 1 van het CPB.

Ter verdere onderbouwing:

www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
www.scp.nl/publicaties/publicaties/20...
Beperktedijkbewaking
1
quote:

marique schreef op 18 mei 2022 15:13:

quote:
marique schreef op 16 mei 2022 14:55:
Dat is bij alle partijen met een autoritaire leider en blind volgzame leden normaal hoor.
Gelukkig zijn dat soort partijen in westerse democratische staten uitzonderingen.


[...]

Het is dat je zo uitvoerig op mijn opmerking ingaat, anders had je hetzelfde antwoord gekregen als @rationeel.
Mijn punt is dat @rationeel suggereert dat zijn geliefde politieke partij de democratische beginselen hoger in het vaandel heeft en ook daadwerkelijk toepast dan welke partij dan ook. Met het interne referendum als voorbeeld slaat hij de plank mis. Dat soort manipulatieve streken worden ook door figuren als Xi en Puton aangevoerd als bewijs voor de democratie van hun partij.
...
Mijn punt was dat jouw punt me in eerste instantie niet duidelijk was. Nu wel.

Maar je laatste zin hierboven - de vergelijking met Xi en Putin - vind ik dan weer erg overtrokken.
rationeel
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2022 16:43:

[...]
Mijn punt was dat jouw punt me in eerste instantie niet duidelijk was. Nu wel.

Maar je laatste zin hierboven - de vergelijking met Xi en Putin - vind ik dan weer erg overtrokken.
Sterker, het slaat helemaal nergens op:(
rationeel
1

Er bestaat zeer veel onvrede onder de Nederlandse bevolking. Dit draadje geeft het duidelijk weer.

Dan doet een fractie van de tweede kamer een poging tot een oplossing, en ipv dat toe te juichen, komt er alleen maar een berg kritiek.

Het is gewoon ziekelijk:(
rationeel
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2022 16:27:

[...]
Onzinnige of onnodig verstorende referenda kan je voorkomen door in een referendumwet beperkende voorwaarden op te nemen. Zo kan je ook te 'makkelijke' of populistische onderwerpen vermijden, bijv. door belastingtarieven sec niet referendabel te laten zijn.

Verder blijkt het volk in brede zin toch vaak verstandiger te zijn dan we op voorhand vrezen, zie ook de uitstekende post van win some om 12.13 gisteren, of de diverse posts van Ronald Engels over de referenda in Zwitserland.
Waarom meteen al weer beperkende maatregelen?

Er is nog niet eens iets begonnen.

Wat een regelzucht;(
rationeel
1
quote:

Dirk de Dijker schreef op 19 mei 2022 15:43:

[...]
Inderdaad echt niet te geloven. Alsof een premier niks beters te doen heeft.
Maar ja, er zijn een aantal pleefiguren die zich graag een hoofdrol toe-eigenen in dit treurspel.

Hoe ik ook mijn best doe, ik zie een SMS-je toch niet als een 'document, in welke vorm dan ook'.
Een premier die niets liever doet dan regels uitdelen, mag zelf wel eens beginnen met het goede voorbeeld te geven.

Het gaat uiteraard over berichten die WEL iets te maken hebben met waar het om gaat.

En of dat nu geschreven wordt in iets wat document genoemd wordt, of op een andere wijze, doet natuurlijk niet ter zake.
rationeel
1
Trouwens een minister die niet eens meer weet dat hij een boek van Klaus gelezen heeft, lijkt mij niet geschikt voor een dergelijke functie.

Is hij soms dementerend?
DeZwarteRidder
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2022 16:37:

[...]
Je zit er helemaal naast. De meerderheid van de bevolking is vóór een referendum, zie de bijlage.
Deze bijlage is afkomstig uit: Burgerperspectieven 2016 | 1 van het CPB.
Ter verdere onderbouwing:
Het volk is zo dom om te denken dat een referendum hun problemen gaat oplossen, maar als ze daadwerkelijk moeten stemmen zijn ze te lui om naar het stembureau te gaan.

Wat wil 'het volk': meer salaris, minder belasting, meer vakantie, goedkopere huizen en huren, minder buitenlanders, meer geld voor de zorg, minder ziektekostenverzekeringspremie, meer pensioen, minder pensioen premie, lagere energiekosten, meer subsidie voor E-auto's en zonnepanelen, etc, etc, etc.

Anders gezegd: geen enkel referendum gaat deze problemen oplossen.

Stel je voor een referendum over de zorgkosten: de keuze is 10% meer belasting betalen of minder ziekenhuizen, minder dokters, minder verplegers, minder verpleegtehuizen.

Dit soort keuze's kun je niet overlaten aan 'het volk'.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Ronald Engels schreef op 18 mei 2022 17:09:

[...]
Beperktedijkbewaking,

Wij hebben een groot 145 m2 vloer oppervlakte appartement met 3 gebouwen en 73 appartementen, ons gasverbruik is bij alle appartementen erg laag en ligt afhankelijk van de grote appartement tussen de 450 en 800 NM3 Gronings mager met N2 verdund laag energie inhoud gas.

Appartementen varieren van 115 tot 230 m2 vloer oppervlak.
Iedereen heeft hier een ECO HRE Hoog Rendement condensatie combi CV ketel (rendement ruwweg 107 %) en iedereen kookt hier elektrisch, dubbel glas, veel ramen, volledig geisoleerd.
Ons persoonlijk gasverbruik ligt afhankelijk van de winter gemiddeld tussen 540 en 600 NM3 Gronings mager stikstof verdund gas.

Wij gaan zeker geen Warmtepompen installeren als we gedwongen worden, is totale onverantwoordeljke dwaasheid, wij gaan bij vernieuwing en dwang zeker allen over op een elektrische CV-water combi ketel opwarming, die ruwweg 1100 euro kosten inclusief de combi warmwater voorziening en dit neemt niet meer plaats in als een standard gas HRE CV Combiketel.

Er zijn in Nederland bedrijven die dit leveren en dit is de Franse en Zwitserse chalet verwarmingsmethode via puur elektrische opwarming van je CV water en je warm douche water.
Spot goedkoop en makkelijk.

Voor iedere NM3 gas verbruik moet je ongeveer 8 à 9 kwh verbruik rekenen, dus in b.v. ons geval met gemiddeld 580 NM3 gas verbruik gaat dan je elektrisch verbruik omhoog van 580 NM3 x 8.5 kwh = 4900 kwh per jaar plus je normale elektriciteit verbruik van zeg 2000 kwh voor licht/koelkast/tv/enzv. dus ons elektrisch verbruik hier in Hulst zou omhoog gaan naar 7.000 kwh per jaar bij een gas verbruik van 0.0 NM3 gronings mager stikstof verdund gas.

Waarschijnlijk moet de meterkast elektrische toevoerkabels dan aangepast worden, weet ik nog niet 100 % zeker.

Financieel qua energie verbruik op jaar basis +/- 40 % duurder inclusief belastingen / enzv. heb ik eens uitgerekend, echter de meest elegante simpele oplossing in een appartement. Inductiewarmte schilderijen in je woonkamer is ook zeer interessant, bestudeer het eens. Ook je persoonlijke CO2 uitstoot gaat omhoog met zeker 50 %, aangezien elektriciteit nog steeds hoofdzakelijk van centrales komt zelfs als je een zogenaamd groen contract hebt bij je leverancier.
...
Bedankt voor de info, maar hier hebben we een gemeenschappelijke, centrale ketel (met op afstand afleesbare warmtemeters op elke radiator om het individuele gebruik te bepalen).
Je kunt dus niet zomaar je eigen individuele systeem aanschaffen. In theorie zou het kunnen, maar dan zou je ook qua leidingen en aansluitingen het nodige moeten veranderen, en bovendien zal de VvE je voor de vaste lasten van het gemeenschappelijke systeem blijven aanslaan. Dus 'dubbele' kosten.

Het zou alleen kunnen als de VvE vergadering zou besluiten om het centrale systeem af te schaffen, maar dat zie ik niet gebeuren. Het zou mede gezien de nodige aanpassingen tot hoge kosten en afschrijvingen leiden.

Wel zou je iets warmtepomp-achtigs met het centrale systeem kunnen doen, evenals zonnepanelen op het gemeenschappelijke dak, maar ook dat is er bij zo'n vaak behoudende en/of kortzichtige VvE vergadering niet makkelijk door te krijgen.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2022 16:37:

[...]
Je zit er helemaal naast. De meerderheid van de bevolking is vóór een referendum, zie de bijlage.
Deze bijlage is afkomstig uit: Burgerperspectieven 2016 | 1 van het CPB.

Ter verdere onderbouwing:

www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
www.scp.nl/publicaties/publicaties/20...
OEPS, was bijlage vergeten.
Bij deze:
Bijlage:
26.158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 1304 1305 1306 1307 1308 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
911,91  0,00  0,00%  13 mei
 Germany40^ 18.734,60 -0,04%
 BEL 20 3.980,58 0,00%
 Europe50^ 5.081,00 +0,04%
 US30^ 39.459,40 +0,03%
 Nasd100^ 18.204,90 +0,00%
 US500^ 5.222,61 -0,02%
 Japan225^ 38.275,20 +0,22%
 Gold spot 2.338,26 +0,06%
 EUR/USD 1,0788 -0,02%
 WTI 78,61 -0,74%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%