Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Daimler sluit deal met Uber

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 feb Sterke kasstroom Mercedes-Benz in 2023
  2. 26 okt Kleine omzetdaling voor Mercedes

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2017 06:10
    www.marketwatch.com/story/consumers-l...

    Lyft gaat naar Europa komen, Uber is over de top.
    Afgelopen week hebben tienduizenden gebruikers de uber-app ge-deleted, de informatie blijft echter gewoon in de cloud staan(zie screenshot artikel)

    In Amsterdam stoppen steeds meer chauffeurs om voor de app te rijden, als ik nu kijk zie ik geen autos in de buurt en doet de prijs 2,1x, het is niet druk, er zijn gewoon geen autos!

    De chauffeurs komen er na een jaar achter dat ze ook aangifte moeten doen en belasting moeten betalen, het gros dacht dat je elke dag netto/netto in de rondte reed.

    Uber klanten zijn niet meer hip, het is meer de categorie "poor people" die nog gebruik blijven maken van de big-data tool.
  2. [verwijderd] 1 februari 2017 06:16
    Daimler=HERE=Uber=geen TomTom?

    Geen enkele partij werkt met unieke contracten, het zijn gewoon snuffelcontracten voor de buhne, iedereen doet het met iedereen: een technologische orgie zonder beperkingen dus.

    Tot op de dag van vandaag geloof ik niet in onbemande autos in steden als Amsterdam, wel op snelwegen en bedrijvenparken als havens en logistiek-centra.

    Uber zal nooit meer naar de beurs kunnen, gewoon onbespreekbaar hoe graag ze ook willen.
    De burnrate doet nog steeds meer dan $8 miljoen per dag, wereldwijd.
    Ik durf te stellen dat de investeerders in deze app hun geld definitief kwijt zijn....
  3. [verwijderd] 1 februari 2017 07:22
    Vooral in de VS worden de taxi-app klanten ingezet voor politieke doeleinden, referenda en andere lobbie-circuits zonder dat ze het zelf door hebben, het gebruik van big-data dus.
    Het staat ook gewoon in de agreement(niemand heeft het ooit helemaal doorgelezen), de combinatie met de creditcard maakt de data ook nog hoogwaardig en sluitend qua NAWs.

    In ons Kikkerlandje niet veel anders, de honderden medewerkers aan de Vijzelstraat(Europees hoofdkantoor, het 0% tarief dus) hebben toegang tot alle data, BN-ers worden afgelegd puur als tijdverdrijf.

    Zullen ze hun NL-klantbestand inzetten om de VVD sterker te maken? ze hebben er wel fors voor betaald! de ene hand wast de andere hand.....
  4. [verwijderd] 1 februari 2017 07:30
    TomTom moet afstand houden van Uber, het app-bedrijf gaat steeds meer naar het randje waar TT netjes wil blijven, wat goed is komt toch wel boven drijven.

    Het imago van de app is tanende, ze bedienen nu nog slechts de absolute onderkant van de markt met dat uberX.
    Zeker goedkoper, maar met een JUNK als chauffeur naar SPL? ik pas! voor een paar euro meer heb je een mooie centrale auto binnen een paar minuten voor de deur.

    Er zijn maar liefst 9 TTO centrales in Amsterdam waaruit je kunt kiezen, ze hebben ook allemaal apps en professionele chauffeurs.

    In Parijs is de situatie natuurlijk weer heel anders, daar doen ze het nog wel naar behoren maar is de groei er ook uit....
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links