Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Er is risicobereidheid voorbeurs, maar er is ook JET
Categorie: Beurs vandaag , Voorbeurs
Door
op maandag 30 mei 2022
Views: 16.496
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
"Op de huidige koers is Just Eat Takeaway zelf nu €4,33 waard." Is dit na aftrek van schulden of toch een typo? ;-)
MOEdig Voorwaarts schreef op 30 mei 2022 08:30 :
"Op de huidige koers is Just Eat Takeaway zelf nu €4,33 waard."
Is dit na aftrek van schulden of toch een typo? ;-)
Zal een klus worden voor de curatoren volgend jaar als dit zo door gaat.
MOEdig Voorwaarts schreef op 30 mei 2022 08:30 :
"Op de huidige koers is Just Eat Takeaway zelf nu €4,33 waard."
Is dit na aftrek van schulden of toch een typo? ;-)
Ik denk een typo en dat het EUR 14,33 moet zijn (3mrd / 210M aandelen)... Huidige market cap is EUR 4,19mrd en dan EUR 1,17mrd (GBP 1mrd) eraf voor Grubhub houdt je EUR 3mrd over voor het restant...
JET: als je een overname met uitgifte nieuwe aandelen betaald en die aandelen dalen 80% dan kun je er bij verkoop van dat onderdeel 80% lager er net zoveel aandelen voor terugkopen als je er voor uitgegeven hebt, dus dat is een sum-zero lijkt mij. Dat verhaal schreef ik hier maanden terug al maar AJK denkt dat hij weer wat te bashen gevonden heeft.
Voor nu is het gewoon negeren, voor beginnend beleger, vermijd aangeraden en is zeer ZEKER NIET instappen. kan beter KLM kopen
JET is gewoon overgewaardeerd voor nu en waarschuwingen worden genegeerd??!!
NOS Nieuws • Economie • vandaag, 01:29 • Aangepast vandaag, 09:23 Toezichthouder: KLM houdt zich niet aan voorwaarden coronasteun KLM houdt zich nog niet aan de voorwaarden die door de overheid zijn gesteld toen het bedrijf in 2020 staatssteun kreeg om de coronacrisis te overleven. Dat concludeert de onafhankelijke toezichthouder, of staatsagent, in een brief aan de Eerste Kamer. Deze brief loopt vooruit op het rapport dat de staatsagent half juni hierover publiceert. "De bevindingen van de staatsagent zijn stevig en laten zien dat we er nog niet zijn", zegt het ministerie van Financiën in een reactie. KLM spreekt tegen dat ze niet aan de voorwaarden voldoen. Vijf procent loonsverhoging Een belangrijke voorwaarde voor de staatssteun was een structurele afname van de kosten met ten minste 15 procent. Daarvoor zijn volgens de staatsagent maatregelen nodig tot naar schatting ruim 400 miljoen euro in 2024. Maar KLM geeft over die bezuiniging van honderden miljoenen niet thuis, zegt de toezichthouder. KLM geeft juist meer geld uit, met name aan salarissen. Zo krijgen alle cao-medewerkers er 5 procent bij, werd twee weken geleden bekendgemaakt. Over die loonsverhoging is de staatsagent niet vantevoren geïnformeerd en KLM heeft ook niet onderbouwd dat het ermee voldoet aan de voorwaarden. KLM laat weten dat werknemers weliswaar een bijdrage moeten leveren op het gebied van de arbeidsvoorwaarden, maar dat het bedrijf in overleg met de bonden kan bepalen hoe ze dat invullen. Volgens het bedrijf is het niet verboden om lonen te verhogen. De bijdrage zou namelijk ook kunnen komen door het vakantiegeld te verlagen en in te leveren op flexibiliteit. Volgens de staatsagent zorgt die loonsverhoging voor een structurele kostenverhoging. Zonder een bijdrage van de piloten zullen de structurele besparingen gevonden moeten worden in de cao's voor cabine- en grondpersoneel die later in onderhandeling komen, schrijft de staatsagent, of in andere kostenposten. Miljard steun Ook vindt de toezichthouder het laakbaar dat KLM nog geen oplossing heeft gevonden voor de belastingontwijking door werknemers die in het buitenland wonen. "Aan de overtreding van deze steunvoorwaarde, die inmiddels bijna twee jaar voortduurt, is nog geen einde gemaakt." Volgens de staatsagent was er een werkgroep met piloten om met maatregelen te komen, maar die zou zijn opgeheven. Volgens KLM was die werkgroep slechts gepauzeerd en is die inmiddels weer actief. In gesprek De staatssteun aan KLM bestond uit een bedrag van 3,4 miljard euro aan leningen en kredieten waarvoor de overheid garant staat. Van dat bedrag heeft KLM uiteindelijk iets minder dan een miljard gebruikt. Begin deze maand deed KLM voor het eerst een aflossing, van 311 miljoen euro. De vliegmaatschappij moet nog 631 miljoen euro aan steun terugbetalen. Het kabinet laat weten binnenkort met KLM in gesprek te gaan over de bevindingen van de staatsagent. "Uitgangspunt is dat KLM de gemaakte afspraken nakomt." Midden juni komt de staatsagent met een rapport over deze kwestie.
Henkk bedankt. Daar heb je heel wat meer aan dan het meest nikszeggende citaat uit het artikel en een link naar twitter.
Henkk schreef op 30 mei 2022 09:36 :
JET is gewoon overgewaardeerd voor nu en waarschuwingen worden genegeerd??!!
Ga vooral nu short op TKWY! Dat had je maanden terug moeten doen. Nu ben je waarschijnlijk te laat...
Zolang money burners als FASTNED and Jiske nog steeds zelfstandig genoteerde aandelen zijn hebben we de bodem van deze bear nog niet gezien
Aantal posts per pagina:
20
50
100