Ahold « Terug naar discussie overzicht

AHOLD naar Euro 14,65 in 2014

1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
[verwijderd]
0
In feite betaalt Ahold met de opbrengst van ICA (= aandeleninkoopprogramma) het tegengaan van een verdere daling. Als ze nu iets doortastender hadden gewerkt had het wel die synergie opgebracht. Nu financieren we in feite deze wanvertoning.

Bedankt Harry!

Basta
bases
0
sprinter 12,34 aangekocht zojuist. ga ervanuit dat er steun ligt op 12,47 ligt.
we gaan het beleven.

Nick
[verwijderd]
0
Dit bedoel ik nou met ineens grote daling tussendoor als er enkele partijen gaan dumpen.Mischien wel met een reden nu nav cijfers.Eerdat de koers weer boven de 13,50 staat zal wel weer tijdje duren.In juni en September stonden we ook aleens rond deze koers dus er is niets verdiend als je was blijven zitten. Vind je t gek dat er vele AHOLD beleggers t zat worden? Had je intussen een leuk interim dividend ontvangen had je er toch anders tegen aan gekeken denk ik.Ben benieuwd hoeveel aandelen er door de inkoper binnen gehaald worden.Nu zijn ze immers goedkoper.
RT2014
0
Putjes september op 12 euro geschreven (58 cent). Ga er vanuit dat de koers nog wel iets lager kan, maar voor vandaag lijkt de ergste daling achter de rug. Ik verwacht min of meer zijwaarts verloop vanaf nu.

Vorige geschreven puts dateren al weer van de zomer vorig jaar. Dip lijkt me een mooie kans om te profiteren van een goede premie.

Ahold is momenteel niet duur, maar ook niet goedkoop. Mocht ik aangewezen worden, dan heb ik in ieder geval een lekker saai aandeel voor op de plank met een flinke korting t.o.v. de huidige koers.

[verwijderd]
0
Zal eerdaags eens emailtje sturen naar investor relations,mbt interim dividend. Mede AHOLD beleggers doe met me mee,mischien wordt er eens geluisterd.
[verwijderd]
0
quote:

RT2014 schreef op 16 januari 2014 12:29:

Putjes september op 12 euro geschreven (58 cent). Ga er vanuit dat de koers nog wel iets lager kan, maar voor vandaag lijkt de ergste daling achter de rug. Ik verwacht min of meer zijwaarts verloop vanaf nu.

Vorige geschreven puts dateren al weer van de zomer vorig jaar. Dip lijkt me een mooie kans om te profiteren van een goede premie.

Ahold is momenteel niet duur, maar ook niet goedkoop. Mocht ik aangewezen worden, dan heb ik in ieder geval een lekker saai aandeel voor op de plank met een flinke korting t.o.v. de huidige koers.

Mooi. Ik wacht even de split en de eind cijfers af.
RT2014
0
quote:

easy56 schreef op 16 januari 2014 12:31:

Zal eerdaags eens emailtje sturen naar investor relations,mbt interim dividend. Mede AHOLD beleggers doe met me mee,mischien wordt er eens geluisterd.
Ahold keert toch geen interim dividend uit, alleen slotdividend? Of is je voorstel juist dat Ahold een extra kapitaalsuitkering gaat doen?
[verwijderd]
0
quote:

RT2014 schreef op 16 januari 2014 12:38:

[...]

Ahold keert toch geen interim dividend uit, alleen slotdividend? Of is je voorstel juist dat Ahold een extra kapitaalsuitkering gaat doen?
Ja. Bijv. in November 0,20 interim en dan in mei slot dividend afhankelijk van de winst. Wordt hoogtijd dat AHOLD eens vriendelijker wordt voor de kleine particuliere belegger. Laten ze er maar een volks aandeel van proberen temaken. dividend vergoeding 2maal zoveel als rente immers. Wellicht levert dit ook meer klanten op. Immers beleggers dan mischien meer geneigd de boodschappen tehalen in "hun" winkel.
RT2014
0
quote:

easy56 schreef op 16 januari 2014 12:46:

[...]Ja. Bijv. in November 0,20 interim en dan in mei slot dividend afhankelijk van de winst. Wordt hoogtijd dat AHOLD eens vriendelijker wordt voor de kleine particuliere belegger. Laten ze er maar een volks aandeel van proberen temaken. dividend vergoeding 2maal zoveel als rente immers. Wellicht levert dit ook meer klanten op. Immers beleggers dan mischien meer geneigd de boodschappen tehalen in "hun" winkel.
Kan ik me wel in vinden. Ahold heeft een constante kasstroom en zou prima over kunnen gaan naar 2 dividenduitkeringen per jaar. 4x lijkt me een beetje overdreven. Daarvoor is het dividend te laag. Dan zou je juist kleine particuliere beleggers treffen vanwege kosten voor het ontvangen van dividend (heb ik bij Lynx overigens geen last van).
[verwijderd]
0
dinsdag 21 januari 2014
Buitengewone Algemene Vergadering Koninklijke Ahold NV

Misschien komt het wel ter sprake
LongAndStrong
0
quote:

Kornet schreef op 16 januari 2014 12:54:

dinsdag 21 januari 2014
Buitengewone Algemene Vergadering Koninklijke Ahold NV

Misschien komt het wel ter sprake
De BAVA is uitgeschreven om het voorstel zoals bij de vorige cijfers te bespreken: Reverse stocksplit - 1/14e van aandelen verdwijnen en daarvoor krijg je €1,- per aandeel (geen dividendbelasting verschuldigd in deze vorm). Restaandelen worden in cash tegen huidige koers door Ahold gekocht.

zie: www.ahold.com/web/file?uuid=f1aba552-... (opens een PDF)
futaridomo
0
quote:

BvB85 schreef op 16 januari 2014 13:03:

[...]

De BAVA is uitgeschreven om het voorstel zoals bij de vorige cijfers te bespreken: Reverse stocksplit - 1/14e van aandelen verdwijnen en daarvoor krijg je €1,- per aandeel (geen dividendbelasting verschuldigd in deze vorm). Restaandelen worden in cash tegen huidige koers door Ahold gekocht.

zie: www.ahold.com/web/file?uuid=f1aba552-... (opens een PDF)
wat gebeurd na reverse splits met het aandeel? 1euro minder waard?
LongAndStrong
0
nee, er zijn 1/14e minder aandelen in omloop, dus de waarde moet gelijk blijven. Zoals ik het zie is het eigenlijk een vorm van dividend:

Stel je hebt 1000 aandelen en de koers staat op €13,- waarde van je portefeuille is dan €13000,-
Na reverse stocksplit heb je nog: 1000 * 13/14 = 928,57 aandelen
Je ontvangt 1000 x €1 = €1000,- + 0.57*€13 (huidige waarde) = €1007,41
Je houdt over: 928 aandelen voor €13 = €12.064

Nieuwe waarde is dus: €13071.41. Niet geweldig, maar ongeveer 0.55% meer waard.

Voordeel is wel dat er nu 1/14e (7%) minder aandelen zijn. Het normale dividend zal dus hoger uitvallen.

Wellicht zie ik dit verkeerd, dan hoor ik dit graag.
[verwijderd]
0
quote:

easy56 schreef op 16 januari 2014 12:34:

[...]Mooi. Ik wacht even de split en de eind cijfers af.
Ik ook.

Vierde kwartaal 2012 was slecht door eenmalige posten en daarbij geven ze vandaag aan dat er onder de streep niets aan de hand is kwa marge.
RT2014
0
quote:

easy56 schreef op 16 januari 2014 12:34:

[...]Mooi. Ik wacht even de split en de eind cijfers af.
Die voorgestelde splitsing was mij ontgaan (dat krijg je als een aandeel enige tijd niet volgt!). Heeft op zich geen materieel effect op de opties. Die worden gewoon aangepast aan de kapitaalsuitkering, m.a.w. de optie wordt gecorrigeerd voor de waarde die uit het aandeel verdwijnt, idem dito met de reverse split. Kan wel zijn dat er zo'n extra optie in je porto komt waardoor je extra transactiekosten hebt bij sluiten. Ik laat ze bij een aandeel als Ahold altijd expireren dus dan heb je die kosten niet.
[verwijderd]
0
Die 1/14e was volgens mij gebaseerd op een veronderstelde koers van Euro 14.

We staan nu Euro 12,67 (koers is bepalend!).

Marktwaarde Ahold: 977.604.466 (dus variabel, het verandert immers met de week) x koers Euro 12,67 (ook variabel) = 12.386.248.584 miljard.

Er wordt 1 miljard terug gegeven is dus 1 miljard gedeeld door marktwaarde = 8,07% minder aandelen in omloop.

Dacht ik, maar ben inderdaad niet zeker.

Basta
1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:39
Koers 28,000
Verschil +0,120 (+0,43%)
Hoog 28,160
Laag 27,750
Volume 1.842.350
Volume gemiddeld 2.061.314
Volume gisteren 1.950.528