Ahold « Terug naar discussie overzicht

AHOLD naar Euro 14,65 in 2014

1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 22 januari 2014 19:59:

[...]

Het lijkt me niet,dat je de aankoopkoers terug krijgt.
De koers eind maart/begin april is geldend .
Ze hebben 1 miljard beschikbaar,dus reken maar uit.
Het voordeel in dit voorbeeld is,dat er 8 % minder aandelen uitstaan.Betekent voordeel dividend per aandeel.En hopelijk
een zetje mee voor de koers,maar dat is geen garantie.

Maar ik laat me graag overtuigen dat ik er naast zit
De dagkoers geldt voor de split. Je krijgt 1 euro voor ieder aandeel dat je bezit. Zal later meer begrijpelijke berekening laten zien ,nu effe tedruk. Succes ieder.
[verwijderd]
0
Goedemorgen,

Prima easy.Misschien een idee om het in een apart draadje te doen?.Volgens mij veel vraag naar.
[verwijderd]
0
Stel dat de dagkoers van de split 12,50 is dan kan AHOLD dus80 miljoen aandelen inkopen.1 miljard uitstaand, (8%). Iedereen levert dan 8% van zn bezit in. Iemand met 1000a kost dat 80a. Zou dan dus 80 x 12,50 verliezen is 1000€. Maar omdat hij 1€ntvangt voor zn eerdere 1000a (1000€)verliest hij niets. Dit geldt voor iedere dagkoers op de split. Op dat moment stijgt dus de w/p.a 8% ingeval uitgaande van 2012 cijfer. Stel dat ze ook nog eens 150 miljoen a inkopen dmv inkoop programma dat is nog eens 15%. Dus total 25% minder aandelen. Dus w/p.a 25% hoger is 0,80 x25% is 20 cent ,dus 1,05€ De markt /grote beurs spelers bepalen dan welke beurkoers hierbij hoort. Daar kan AHOLD niets aan doen,die moet alleen ervoor zorgen dat ze t bedrijfsmatig goed blijven doen. Succes ieder.
[verwijderd]
0
Dank easy.We hebben dit zelfde verhaal -reverse stock split- jaren geleden gehad na verkoop Foodservice(-2007?).Ik zal vandaag eens proberen uit te zoeken ,welk effect dat heeft gehad op de koers destijds.
[verwijderd]
0
22 augustus 2007 ;voor elke 5 aandelen kwamen er 4 voor in de plaats.vergoeding 1,89 (keer 5)voor bestaand aandeel.
koers 9/7 2007 12,08
koers 20/8 2007 10,66
koers 27/8 2007 9,47
koers 3/9 2007 10,02
koers 10/9 2007 10,18
koers 15/10 2007 11,03

M.b.t. de koers bleef het succes uit.Maar de daling kan natuurlijk ook in b.v. tegenvallende kwartaalcijfers hebben gezeten.Maar goed ,daar weten we nu ook alles van.....
hvasd2
0
Zag op AH basic artikelen begeleidend schrijven in het Frans en Duits. Ik weet dat er AH to go winkels zijn in Duitsland maat verkopen die ook AH basic artikelen ? M.a.w. is AH van plan AH supermarkten te openen in Duitsland ?

Albert Heijn heeft zijn eerste supermarkt geopend in Duitsland. Het is een AH to go, in het centrum van Aken. Binnenkort komt er een tweede vestiging in Essen.

Het Franse Carrefour, het Britse Marks & Spencer en het Amerikaanse Walmart zagen in het verleden een avontuur in Duitsland mislukken. Retailkenner Laurens Sloot, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen, denkt dat AH een stuk minder risico loopt.

Vleugels uitslaan
"AH gaat in Duitsland niet concurreren met sterke Duitse concerns als Aldi, Lidl en Edeka, die het vooral van lage prijzen moeten hebben. De strijd wordt eerder aangebonden met andere 'gemakswinkels', zoals snackbars en eet-afhaalpunten."

Volgens Sloot wil AH met de kleine gemakswinkels beginnen om te kijken of de Duitsers de formule omarmen. "Als het positief uitpakt, kan van het één het ander komen. Misschien gaat op den duur dan ook de AH-XL naar Duitsland, of de online-super Albert.nl. Of de gewone Albert Heijn."

AH wil in België en Duitsland zijn vleugels uitslaan, omdat het Zaanse concern in Nederland zo'n beetje is uitgegroeid.

nos.nl/artikel/417808-eerste-ah-open-...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Prima prestatie van Delhaize over het gehele jaar. Koers weer bijna op Euro 50,- (+9%). Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen.

Is Delhaize niet goed genoeg voor Zaandam ofzo.?? Hen lukt het wel om fatsoenlijke cijfers te overhandigen en ondertussen trekken we onze neus op voor deze onderneming. Onder aan de streep ongeveer 770 miljoen nettowinst. Ik twijfel of wij dit kunnen overtreffen!?

Het had van koopmansgeest getuigt als we een bod hadden gedaan op deze onderneming toen het nog op 28 stond!

In plaats daarvan verpatsen we ons tafelzilver en doen we jaren niets met overtollig kasgeld.

Bewijs dat we NIET goed bezig zijn en dat we aan het leunen zijn.

Helemaal NAATJE.

Basta

[verwijderd]
0
quote alias=easy56 id=7397338 date=201401231721]
[...]Zo,net mn laatste posities in ahold en dsm verkocht. Dsm klein verlies en AHOLD winst. 100% AAN DE ZIJLIJN NU. Nu echt afwachten algehele grotere daling. De laatste dagen zie je toch alles haperen/verzwakken. Animo lijkt eruit,sell the rally lijkt t.
[/quote
[verwijderd]
0
Geloof niet dat AHOLD overgewaardeerd is doch als de boel gaat verzwakken zal t mogelijk toch meegaan. Zal ook t eerste fonds zijn wat ik ga oppakken ingeval daling. Maar nu kies ik voor meer zekerheid. Succes ieder.
zilvermeeuw
0
Basta voor jouw.....

Bol.com en Albert Heijn België zijn succesnummers van Ahold

De Nederlandse grootgrutter Ahold vaart wel bij de groeiende populariteit van webwinkelen. In 2012 nam het bol.com over. In de eindejaarsperiode noteerde de grootste Nederlandse webwinkel pieken van zeven bestellingen per seconde.

In één dag werden tot 200.000 pakjes verzonden. Uit de jongste kwartaalresultaten blijkt dat het succes van bol.com de zwakke prestatie van Albert Heijn op de moeilijke Nederlandse markt goedmaakt.

Ahold was van in het begin ook erg duidelijk dat België de tweede thuismarkt van bol.com moest worden. Een jaar geleden kwam Jan Huysmans over van elektroretailer Vandenborre om bol.com België te leiden. "E-commerce is vorig jaar met een kwart gegroeid in België, maar wij zijn vele keren sterker gegroeid. Het publiek is ook veranderd. Het zijn niet meer de early adopters. De sterkste groei kwam van de oudere klanten. Die beginnen de voordelen van online shoppen te ontdekken.”

“De klantentevredenheid is in België ook hoger dan in Nederland. Belgen zijn bijvoorbeeld aangenaam verrast dat bestellingen voor 23 uur de dag erop al geleverd zijn. In Nederland kijkt niemand daar nog van op. Oorspronkelijk was bol.com gericht op boeken, films en ander entertainment. Ondertussen is het een winkel die alles heeft. Sinds 2010 zijn er negen categorieën bijgekomen, waaronder dier en tuin, sport en vrije tijd. Die groeien sterk. Je zou het niet verwachten, maar er is er een grote vraag om ook via het internet hamers te kopen (lacht).”

"Dat ruime aanbod in non-food spelen we ook via de Albert Heijn-supermarkten uit. Er zijn gemeenschappelijke folders en in alle nieuwe winkels zijn er afhaalpunten van bol.com. In België zijn er al een zestiental. Daarmee willen we niet zozeer een ander publiek aantrekken, het is een extra service zodat de klant zijn bestellingen kan afhalen en daarna nog boodschappen doen.”

trends.knack.be/economie/nieuws/bedri...

Delhaize en Carrefour verliezen van Colruyt en Albert Heijn

Colruyt en Albert Heijn winnen de slag om de consument van de eenentwintigste eeuw. Niet alleen met hun reputatie van lage prijzen, ook met een bijna allesomvattend onlineaanbod.

Delhaize en Carrefour dreigen de afspraak met de consument van de eenentwintigste eeuw volledig te missen. Online spelen ze geen rol van betekenis. Ze teren nog te veel op hun sterke positie in de verkoop van vooral voedingsproducten in hun winkels. Bij beide kun je ook online boodschappen bestellen en ze later ophalen, maar in dat snelgroeiende segment is Colruyt heer en meester.

Bovendien is het supermarktlandschap veel competitiever geworden. Colruyt en Albert Heijn groeien niet alleen door hun reputatie van lage prijzen. Ze maken ook online het verschil met een enorm breed aanbod. Albert Heijn is via Bol.com de marktleider in de non-foodverkoop, zowel in Nederland als in België. Ook Colruyt heeft een uitgebreid onlineassortiment via Collishop en Dreamland.

Colruyt en Albert Heijn zijn meer dan traditionele supermarkten. Het zijn winkels waar je bijna alles kunt kopen en je kunt kiezen tussen levering aan huis of afhalen in de winkel. Die extra service is goed voor een sterke meerverkoop. Bol.com heeft er een fantastisch eindejaar op zitten, op een piekmoment kreeg het zeven bestellingen per seconde. Uit de kwartaalresultaten van moederbedrijf Ahold blijkt dat Bol.com de zwakkere prestaties van de Nederlandse winkels van Albert Heijn zelfs goedmaakte.

Ahold kocht de grootste webshop van Nederland in 2012 voor ongeveer 350 miljoen euro. Een jaar daarvoor nam Delhaize in de Balkan de keten Delta Maxi over voor 932,5 miljoen euro. Die activiteiten presteren ondermaats en Delhaize moest al 435 miljoen euro afschrijven. Het had beter Bol.com gekocht en dan overal in zijn Belgische winkels afhaalpunten ingericht. Daarmee waren de Belgische activiteiten versterkt en Delhaize had kunnen profiteren van de snelgroeiende e-commerce in Nederland.

Delhaize en Carrefour krijgen klappen door hun conservatieve strategie. Ze kunnen zich niet meer voldoende differentiëren met hun uitgebreider assortiment en betere diensten in de winkels. De consumenten zijn prijsbewuster geworden en hechten er minder belang aan. Ze kiezen vaker voor Colruyt, Lidl en Aldi. Die drie ketens hebben de voorbije jaren hun winkels aangenamer ingericht. Zij bieden ook delicatessen aan — de dada van Delhaize — vaak tegen erg scherpe prijzen.

Het verhaal van de blauwe en de rode oceaan, een klassieke managementparabel, is perfect van toepassing op de structurele verschuiving die zich in de supermarktsector doorzet. De ene oceaan is het klassieke speelveld waar de focus ligt op het verkopen van etenswaren in de winkel. Te veel haaien jagen er op dezelfde klanten en door dat onderlinge gevecht kleurt het water rood. Colruyt en Albert Heijn hebben een nieuwe, minder bevolkte oceaan opgezocht. Zij binden hun klanten ook online aan zich met een uitgebreider assortiment.

trends.knack.be/economie/opinie/colum...

Twee artikeltjes over Ahold met een relatief hoog optimistisch gehalte.
Met een vriendelijke groet,

[verwijderd]
0
Dank je ZILVER!

Altijd fijn om die bevestiging te krijgen.

BOL was een strategisch erg sterke zet en eigenlijk totaal onverwacht. En dan te bedenken dat het aankoopproces 2 jaar heeft geduurd!

We willen volgens mij nog weer is zo verbaasd worden.

Toevallig was ik gisteren even bij Colruyt , enkel om er goedkoop te kunnen tanken. Andere landgenoten dachten er ook zo over, maar oh oh oh wat was het druk aan de pomp. Het verschil: 0,32 eurocent! Dat genereert wel omzet.

Morgen gezond weer op.

Maak mooie nacht vrienden.

Basta
zilvermeeuw
0
Ik rij diesel....
Na de accijnsverhogingen die hier de laatste paar jaar zijn doorgevoerd(welke onderliggend zijn gedaan omdat die malloten in Brussel het ongepaste subsidie aan de eigen transportsector vonden....) tank ik wel eens bij jullie:-)
Het prijsverschil tussen NL en D is overigens nog meer als het ombenzine gaat.
Groet
[verwijderd]
0
Ahold-koersdoel verlaagd naar EUR13,40 van EUR14,20, Nomura - Market Talk
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het koersdoel van Ahold (AH.AE) wordt door Nomura verlaagd naar EUR13,40 van EUR14,20. Het advies blijft neutral. Nomura wijst op de cijfers van Ahold in de VS die in het vierde kwartaal een vertraging lieten zien, als gevolg van concurrentie, terwijl Delhaize deze impact in zijn cijfers niet terug zag. Delhaize lijkt ook een versneld effect te zien na zijn investeringen in de marges. Nomura gaat uit van een daling van 1% op basis van een gelijk aantal winkels (like-for-like) in 2014. Nomura verwacht dat de impact van concurrentie niet vermindert. Het aandeel Ahold sloot donderdag op EUR12,85. (ANS)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

January 24, 2014 02:58 ET (07:58 GMT)


*Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
[verwijderd]
0
Ahold is uit de portefeuille .

Kom weer terug als het wat fatsoenlijks weet te melden.

Mooie dag nog.

Basta
[verwijderd]
0
quote:

Basta schreef op 24 januari 2014 10:56:

Ahold is uit de portefeuille .

Kom weer terug als het wat fatsoenlijks weet te melden.

Mooie dag nog.

Basta
Neem aan met leuke winst,dus prima. Stijgingspotentieel AHOLD nu minder dan dalings risico,dus zijlijn. Geldt trouwens voor de gehele beurs. Volgens mij dan. Maar ach wie ben ik,voor t zelfde geldt is t volgende week weer hosanna. Zolang de mensen in stijging geloven wordt iedere dip gebruikt om tekopen immers,ondanks hoge waarderingen. Veel wijsheid en success ieder.
Bennyboy
0
quote:

Basta schreef op 24 januari 2014 10:56:

Ahold is uit de portefeuille .

Kom weer terug als het wat fatsoenlijks weet te melden.

Mooie dag nog.

Basta
Volgende week geheel vernieuwde bonusfolder en nieuw thema ( Italië )
[verwijderd]
0
Kan het begrijpen, Basta.Verkoop portie gisteren was met winst.De rest laat ik nog ff staan -gemiddeld 12,90.Ik verwacht met ingang van volgende week,na de hamsters en Benny liet al iets doorschemeren-een knallende actieperiode.

1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 17:35
Koers 29,580
Verschil -0,280 (-0,94%)
Hoog 29,900
Laag 29,500
Volume 1.672.399
Volume gemiddeld 2.159.163
Volume gisteren 1.434.909