Ahold « Terug naar discussie overzicht

AHOLD naar Euro 14,65 in 2014

1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
futaridomo
0
beetje risky bij Ahold momenteel ... 12,71 .... zien we weer 13 binnenkort en door naar 14?
[verwijderd]
0
Ik denk ,dat we nu de matige berichten en daaruit volgend de aangepaste adviezen aan het verwerken zijn.Daarna ,met behulp van het eigen aandelen inkoopprogramma,moet dat toch wel mogelijk kunnen zijn(13).Maar het is vandaag weer een zwak verhaal.
[verwijderd]
0
quote:

futaridomo schreef op 22 januari 2014 17:02:

hopelijk hogere div :)
Laten we het hopen.Er worden voortdurend aandelen ingekocht,vorig jaar 61.4 miljoen aandelen.Daar hoeft geen divi aan uitgekeerd te worden.Dus wordt verdeeld over de rest.Eind februari weten we meer.
Bennyboy
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 22 januari 2014 12:50:

Je denkt toch niet ,dat eind dit jaar de bodem van de kassa in zicht is ,Benny?.Er stroomt dit hele jaar ook weer geld in de kassa.
Een grote overname hoeft ook niet,heb ik het ook niet over gehad.
Nee dat niet, maar alles wat jij ( en ik) weten is al in de koers verwerkt, er zal dus ander nieuws moeten komen om de koers omhoog te krijgen. Dat gaat een leuke actie ( voorlopig) niet goedmaken. De prijsperceptie bij consumenten ligt bij AH nog steeds hoog, ondanks prijsverlagingen. Gelukkig gaat het niet ten koste van de marge, maar toch, uiteindelijk zal ook de omzet omhoog moeten voor groei.
Bennyboy
0
quote:

futaridomo schreef op 22 januari 2014 17:02:

hopelijk hogere div :)
Bij de huidige koers is 0,50 cent ongeveer 4%.
Niet verkeerd, maar ook niet meer dan dat.
Hahahandelaar
0
Weet iemand wat er gaat gebeuren met die extra dividend uitkering en omgekeerde aandelen splitsing op de huidige koersniveaus? In de rekenvoorbeelden van Ahold wordt uitgegaan van een koers van 14 euro. Dat lijkt mij nu niet zo erg opportuun. Misschien is de koers 13 euro of als je een pessimist bent 12,50. Wat is dan het gevolg daarvan. Worden er dan meer aandelen van je ingekocht of juist meer? Krijg je dan meer cash of minder? Ik snap van die constructie helemaal niets. Kan iemand daarover zijn licht laten schijnen?

gr, hahahandelaar
[verwijderd]
0
quote:

Hahahandelaar schreef op 22 januari 2014 19:00:

Weet iemand wat er gaat gebeuren met die extra dividend uitkering en omgekeerde aandelen splitsing op de huidige koersniveaus? In de rekenvoorbeelden van Ahold wordt uitgegaan van een koers van 14 euro. Dat lijkt mij nu niet zo erg opportuun. Misschien is de koers 13 euro of als je een pessimist bent 12,50. Wat is dan het gevolg daarvan. Worden er dan meer aandelen van je ingekocht of juist meer? Krijg je dan meer cash of minder? Ik snap van die constructie helemaal niets. Kan iemand daarover zijn licht laten schijnen?

gr, hahahandelaar
des te lager de koers ;des te meer aandelen Ahold terug koopt.totaalbedrag cash lijkt me hetzelfde te blijven-
[verwijderd]
0
quote:

Bennyboy schreef op 22 januari 2014 18:06:

[...]
Nee dat niet, maar alles wat jij ( en ik) weten is al in de koers verwerkt, er zal dus ander nieuws moeten komen om de koers omhoog te krijgen. Dat gaat een leuke actie ( voorlopig) niet goedmaken. De prijsperceptie bij consumenten ligt bij AH nog steeds hoog, ondanks prijsverlagingen. Gelukkig gaat het niet ten koste van de marge, maar toch, uiteindelijk zal ook de omzet omhoog moeten voor groei.
Als het AH basic verhaal is afgerond ,kan je daar de aandacht op vestigen.Kost geen marge,alleen reclamekosten.
Als ik het goed heb gezien ,was het aantal kassa-aanslagen gelijk gebleven.
Dus de klant moet nog meer verleid worden op de winkelvloer.
Ze komen wel,maar het geld moet meer rollen.
Hahahandelaar
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 22 januari 2014 19:29:

[...]

des te lager de koers ;des te meer aandelen Ahold terug koopt.totaalbedrag cash lijkt me hetzelfde te blijven-
Dus hoe lager de koers hoe ongunstiger deze actie uitpakt. Ben je meer aandelen kwijt tegen hetzelfde bedrag. Of interpreteer ik dat verkeerd?

gr, hahahandelaar
[verwijderd]
0
quote:

Hahahandelaar schreef op 22 januari 2014 19:48:

[...]

Dus hoe lager de koers hoe ongunstiger deze actie uitpakt. Ben je meer aandelen kwijt tegen hetzelfde bedrag. Of interpreteer ik dat verkeerd?

gr, hahahandelaar
Het lijkt me niet,dat je de aankoopkoers terug krijgt.
De koers eind maart/begin april is geldend .
Ze hebben 1 miljard beschikbaar,dus reken maar uit.
Het voordeel in dit voorbeeld is,dat er 8 % minder aandelen uitstaan.Betekent voordeel dividend per aandeel.En hopelijk
een zetje mee voor de koers,maar dat is geen garantie.

Maar ik laat me graag overtuigen dat ik er naast zit
Arie S
0
Hahahandelaar
0
hmm, ik denk dat ik deze sigaar uit eigen doos maar laat lopen en mijn doos met sigaren doorverkoop aan de volgende. Pak mijn winst, want ik zit al een tijdje in Ahold, nu het nog kan. Een slechte deal met dalende koersen zie ik echt niet zitten. Denk dat ik ga afwachten en weer meer in cash ga zitten. Succes allen, met dank aan jullie bijdragen.

gr, Hahahandelaar
[verwijderd]
0
Er is al heel veel geschreven over AHOLD als bedrijf en als beursfonds. Bedrijfsmatig heel goed en financieel zeer sterk met overgevulde kas. Wat ze nu bezig zijn uit tekeren aan hun aandeelhouders dmv inkoop aandelen en split constructie. Hierdoor zal w/p.a en dividend stijgen. Alleen wordt de beurskoers bepaald door de grote beleggers. Die bezitten zoveel geld dat ze kunnen bepalen welke richting die opschiet,al naar waar hun belangen liggen. Meestal ook vanwege hun uitstaande derivaten posities.Als kleine belegger maak je dan de gekste koers sprongen mee,wat ergernis geeft. Maar ik vind toch t aller belangrijkste dat ik weet dat ik mn geld in een zeer gezond/financieel bedrijf gestopt heb en je ieder jaar een heel mooi dividend ontvangt. De beurskoers zal daar toch tzt wel positief op reageren denk ik. Geduld belangrijk voor de AHOLD belegger. Maar valt niet altijd mee,haha.
[verwijderd]
0
quote:

easy56 schreef op 22 januari 2014 20:30:

Er is al heel veel geschreven over AHOLD als bedrijf en als beursfonds. Bedrijfsmatig heel goed en financieel zeer sterk met overgevulde kas. Wat ze nu bezig zijn uit tekeren aan hun aandeelhouders dmv inkoop aandelen en split constructie. Hierdoor zal w/p.a en dividend stijgen. Alleen wordt de beurskoers bepaald door de grote beleggers. Die bezitten zoveel geld dat ze kunnen bepalen welke richting die opschiet,al naar waar hun belangen liggen. Meestal ook vanwege hun uitstaande derivaten posities.Als kleine belegger maak je dan de gekste koers sprongen mee,wat ergernis geeft. Maar ik vind toch t aller belangrijkste dat ik weet dat ik mn geld in een zeer gezond/financieel bedrijf gestopt heb en je ieder jaar een heel mooi dividend ontvangt. De beurskoers zal daar toch tzt wel positief op reageren denk ik. Geduld belangrijk voor de AHOLD belegger. Maar valt niet altijd mee,haha.
Ahold moet uitkijken ,dat het op deze manier niet een goedkoop overnamehapje wordt.....Eind dit jaar ca.800 miljoen aandelen maal zeg 12.50=10 miljard+ 30 % premie =13 miljard.Enkele miljarden dan nog in kas en Vastgoed waarde van 4,4 miljard.
Als dit een juiste weergave is,dan moet de koers wel omhoog.
futaridomo
0
vraag me hoe lang dat ze de inkoop aandelen nog doorzet en hoeveel uitstaande aandelen willen ze hebben? onder dan 800mil? 700mil?

Waarom niet gewoon stoppen met inkopen en gewoon speciaal dividend uitkeren aan aandeelhouders?
[verwijderd]
0
quote:

futaridomo schreef op 22 januari 2014 20:52:

vraag me hoe lang dat ze de inkoop aandelen nog doorzet en hoeveel uitstaande aandelen willen ze hebben? onder dan 800mil? 700mil?

Waarom niet gewoon stoppen met inkopen en gewoon speciaal dividend uitkeren aan aandeelhouders?
speciaal dividend gaat van de koers af en je betaalt 15 % belasting.Daarom is er voor gekozen om het op deze manier te doen.

maar had van mij ook gemogen dat superdivi.
[verwijderd]
0
Het is duidelijk dat ergenis en teleurstelling te overhand gaan nemen, merendeel snapt RS ook niet.

Directie zal zich dat aan moeten trekken. Lessen uit het verleden worden niet ter harte genomen. Bedrijf staat simpelweg te ver van z'n klanten en particuliere belegger af.

Er zijn heel wat knopen door te hakken. Directie moet over de brug komen.

Freddie kom er is in!

Basta
1.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mei 2024 17:35
Koers 29,860
Verschil +0,170 (+0,57%)
Hoog 29,930
Laag 29,680
Volume 1.434.909
Volume gemiddeld 2.159.163
Volume gisteren 2.401.556